22 January 2012

Pfft, Novel.

Weewoo. So, apabila ada leisure time di rumah,, Hee.. Novel la segalanya kan? Ape laaa. Xpe, tu hobi aku & aku suke memasak jugak laa. Hee. Novel partner?? Tentulah FARISYA NABILA & FATIN AQIILA!   Qiila ni even jauh, tp selalu update pasal novel.. Wee. Jadi, aku baru beli dua bijik novel baru. HAHA. Stay up tu baca... Best.

 Kalau baca novel ni pada pandangan aku kite kena pandai ambil pengajaran baiknya. Kalau ambil yg buruk2 lu pikir lah sendiri. Selalunya aku byk belajar dari novel ttg kehidupan manusia. Kan macammacam. Adakalanya aku belajar matang melalui karya penulis. Aku suka beberapa prinsip yg ditonjolkan penulis dlm setiap karya mereka. Bagi aku, karya mereka itulah bayangan diri mereka.  Kadang2 ada juga aku buat refleksi kpd diri sendiri. Meskipun ramai org hanya ckp yg cerita dalam novel tu hanya lah angan2 or blablablabla.. Who knows? Maybe ad yg betul2 jd. Wallahualam. Hee.

Pernah jugak berangan nak jadi penulis novel. Watcha! Alahai. Boleh ke? Sbb aku terlalu byk cerita utk semua org tahu, tapi mcm mna? Smpi cm tu sekali aku pikir. Yet, aku mmg sdg tuless satu novel. Tapi bila ntah nak siap. Wahahahaha. Bila2 laa kan. So, aku hargai semua karya penulis novel Malaysia. Teruskan berkarya! :D


Haaa! 
Ni laa novel yg aku beli tu. dia dh publish last year lg. Ramai org beli sales girl tu ckp. Aku pun rentap lah.
Ni adalah third novel yang aku rasa best & sgt berpengajaran.
Antara bait ayat yg bagi impak kat aku dlm novel ni : 
Kemaafan adalah penawar kepada semua kebencian supaya hati sentiasa tenang.
 Aku pon rasa mcm tu. Kemaafan mmg satu ungkapan yg boleh ubah hidup seseorang. HAHA.
So, rugi tak baca novel ni. Wehee.

Kisah seorang wanita yang membesar dgn kemewahan tanpa pernah merasai apa erti kasih sayang mahupun cinta dan tidak pernah mempercayai kewujudan cinta yang diagungkan manusia sehingga dia jatuh hati dengan pemuda yang sangat dibencinya.

HAHA. Aku dh mcm promoter la plak.. So, thats all for todayy. Have a nice day, peeps.!

No comments:

Post a Comment