23 May 2012

Awan Dania ^_^

Actress : Scha Alyahya.
Assalammualaikum. ^_^ Haaa, saja nak share sini. Tengok ulangan Awan Dania tadi. Walaupun cerita ni dah lama & Scha pun dah kahwin dah sekarang, tapi memang suka sgt cerita ni. She looks natural the way she is. Thumbs up Scha Alyahya. :) Bukan apa, sebab kenapa suka tengok cerita ni, jalan cerita dia yang menonjolkan kesungguhan seorang gadis yang berperwatakan ala tomboy yang ingin mengejar impiannya sebagai pramugari. Watak Dania ni memang seorang yang macam ganas sikit dan simple but then, i love her courage in achieving her dream! Thats why i love it. Bila tengok karakter Dania dalam cerita ni, rasa macam ada sikit jiwa saya dalam watak Dania. Tapi bkan yang tomboy part tuu la. HAHA. Saya feminin okayy?! Cara dia betul betul care dan sayang kawan-kawan dia. Haaa. Lebih kurang mcm tu la. Lagipun hakikatnya, kita sebagai manusia sememangnya perlu sentiasa berusaha supaya kita dapat apa yang kita impikan. Jangan lah hanya angan-angan di siang hari. Jadikanlah impian itu realiti. Baru benar kita hargai kehidupan ini. Betul tak? 

Jadi, tu mukadimah je. Panjang tak? HAHA. Actually, sekarang rmai kawan2 yang dah mula masuk Uni. Saya 4 Jun nanti. Waa. Seminggu lagi. Dan akan bermula satu lagi fasa baru dalam hidup ni. Takut? Mestilah ada. Tapi dalam masa yang sama seronok jugak. Kita tidak boleh terus dibayangi dengan kenangan yang lama, tapi bukan maksudnya melupakan. Memori dahulu yang membuatkan kita lebih dewasa dan matang so mana boleh lupakan. Cuma, kita perlu lebih matang dalam mengharungi hidup ini.*Wahh, dah besar aku rupanya. Hee. Janganlah kita menjadi orang lain, jadi diri sendiri, cuma perlu perbaiki lagi sebab kita tidak sempurna. Adakala kita perlukan perubahan untuk jadi yang lebih baik kelak. Jangan takut melakukannya. Berani! Macam Dania. HAHA. Dan gembiralah untuk sahabat2 anda yang mula berubah, beri sokongan & dorongan. Kawan yang baik adalah kawan yang sentiasa ada tatkala sahabatnya susah & senang. *lebih kurang gitulah prinsip saya. 

Buat rakanrakan yang amat saya kasihi, selamat kembali berjuang di medan ilmu demi masa depan kalian yang lebih hakiki. InsyaALLAH. Belajar itu ibadah jua, jadi lakukannya dengan bersungguh-sungguh. Satu perkara, jangan lupa ye sahabat handai anda ini. Semua yang pernah kita lalui bersama-sama dalam fasa kehidupan lalu. 

Selamat Belajar. Jaga Diri. Kawan sampai syurga. 
Sekian...

P/S : Walau setinggi mana kita pergi jangan lupa memandang ke bawah. :) 

No comments:

Post a Comment